Hvis ja, er du langt fra alene. Jeg har arbejdet med hundredvis af mindre virksomhedsejere og har mødt denne udfordring igen og igen. Men den gode nyhed er, at der er en løsning på, hvordan du øger dit salg markant.
Hvordan ved jeg det?
Fordi jeg har brugt de sidste 15 år på at hjælpe mindre virksomheder med at opnå stærkere salgsresultater sideløbende med, at jeg via egen virksomhed har opbygget salgsorganisationer med mange hundrede sælgere, som jeg har salgstrænet og coachet enkeltvis og i grupper.
Igennem årene har jeg således skabt en større tre cifret millionomsætning for mine klienter og via egne virksomheder. Mine salgstaktikker og salgsstrategier er derfor baseret på konkrete erfaringer, der er afprøvet på effektiv vis i en række forskellige brancher og virksomheder og det vil være en fornøjelse at få lov til at hjælpe dig med at øge dit salg.
”Stærke salgskompetencer og effektive salgsprocesser er lige så vigtige for din virksomhed, som effektive motorer er for et fly”
Uanset om din virksomhed er nystartet eller omsætter for 15 millioner kr. om året, vil jeg sætte mig ind i din virksomheds situation, udfordringer og salgsmål. Herefter vil jeg, i tæt samarbejde med dig, skræddersy en plan, der passer til dine behov og hjælper dig med at overvinde de salgsudfordringer, som din virksomhed står over for.
Min konkrete salgsoptimering i dit firma kan bl.a. hjælpe dig med at:
Formål: Forøgelse af din virksomheds omsætning via forbedring af dine salgskompetencer, din virksomheds salgsprocesser og salgstragt med det formål at skabe et større, mere effektivt, forudsigeligt og tilbagevendende salg i din virksomhed.
Potentiale: Undersøgelser viser (Kilde: Harvard Business Review), at en veltilrettelagt salgsproces skaber 28 % større salg.
Med de rette salgskompetencer og en effektiv salgsproces kan din virksomheds salg således vokse væsentlig hurtigere. Det var netop, hvad der skete i en af mine egne virksomheder, som på 8 måneder vækstede fra 0 kr. i månedlig omsætning til over 1,8 millioner kroner i månedlig omsætning uden at bruge en eneste krone på markedsføring (grafen ovenfor viser det månedlige (og ikke-akkumulerede) salg, som blev realiseret i løbet af 8 måneder).
Der er kort sagt et stort potentiale i, at du får de rette salgskompetencer og implementerer en effektiv salgsproces i dit firma.
Metode: Optimering af dine salgskompetencer og din virksomheds salgsproces omfatter ofte en lang række forskellige skridt på en række forskellige områder, som indgår i et effektivt indbyrdes samspil, herunder:
1) Analyse og diagnosticering af din virksomheds eksisterende salgsproces
Identificering af stærke og svage sider ved dit firmas nuværende salgsproces som afsæt til at styrke og forbedre salgsprocessen i overensstemmelse med dit firmas salgsmål.
2) Effektiv salgstragt
Etablering af en effektiv salgstragt så du i endnu højere grad kan tiltrække en lind strøm af potentielle, kvalitetskunder og kommunikere samt levere så overbevisende værdi, at kunderne beslutter sig for at købe af dig igen og igen.
3) Optimal præsentation af din virksomhed og dine ydelser
Udvikling af en knivskarp præsentation af din virksomhed og dine ydelser, så du i højere grad kan skabe troværdighed hos dine potentielle kunder. På den måde kan du øge antallet af nye kunder, øge gennemsnitsstørrelsen af hvert salg samt øge antallet af kunder der genkøber.
4) ”Lukke salget”
Med de rette metoder og den rette indsigt kan du forbedre dine færdigheder i at overbevise potentielle kunder uden at optræde hverken manipulerende eller aggressivt.
5) Opbygning af loyalitet
Med den rette, systematiske tilgang vil væsentlig flere af dine ”første-gangs”-kunder blive loyale kunder, der genkøber hos dig. Denne optimering er helt central, da undersøgelser viser, at 50 % til 80 % af alle ”første-gangs”-kunder aldrig køber mere end en eneste gang!
6) Opdyrkning af henvisninger
Med den rette håndtering kan du øge antallet af eksisterende kunder, der henviser deres familie, venner og kollegaer til din virksomhed. Henvisninger er særlig vigtige for dig som mindre virksomhedsejer, da undersøgelser viser, at henviste kunder er over 15 % mere profitable end ikke-henviste kunder.
7) Måling og analyse af dine data
Identificering og måling af de rette salgs-KPI´er (Key Performance Indicators = vigtige målepunkter) og efterfølgende analyser til at skabe en konkret, værdifuld salgsindsigt i dit firma.
Resultat: Du vil få styrket dine salgskompetencer og få etableret en effektiv salgsproces, der vil løfte din virksomhed frem ad og op i højere luftlag som en velsmurt, effektiv motor gør på et fly. På den måde vil din virksomhed blive mere profitabel og veldrevet ved at skabe et større og mere forudsigeligt salg.
En af de vigtigste transformationer, du kan foretage i din virksomhed, er at begynde at opbygge stærke salgskompetencer og en effektiv salgsproces, som vil skabe markant større frem- og opdrift i din virksomhed. Med de rette salgskompetencer og en velimplementeret salgsproces vil du få motorkraft til at skabe en langt mere profitabel og veldrevet virksomhed.
Desværre ender alt for mange mindre virksomheder i problemer, fordi virksomhedsejerne aldrig får investeret i at opbygge stærke salgskompetencer og en effektiv, strømlinet salgsproces. Du har uden tvivl arbejdet benhårdt på at blive dygtig inden for dit fagområde, så sørg for at du får opbygget stærke salgskompetencer og en effektiv salgsproces. Det fortjener du og din virksomhed.
Jeg er parat til at gøre, hvad jeg kan, for at hjælpe dig med at nå din virksomheds salgsmål.
Book et gratis, uforpligtende 20-minutters salgsoptimerings-sparringsmøde ved at udfylde kontaktformularen:
Du tilmelder dig samtidig nyhedsbrevet, hvor du får værdifulde råd og tilbud om, hvordan du driver din virksomhed på optimal vis – Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage.
© 2024 Anders Hegner – andershegner.dk
Du tilmelder dig samtidig mit nyhedsbrev med værdifulde råd, der hjælper dig med at opnå dine virksomhedsmål hurtigere og lettere.
Du kan til enhver tid afmelde dig med et enkelt klik.